Opdrachtgever
Bibliotheek Den Haag
Geleverde diensten
Conceptontwikkeling
Grafisch ontwerp
Videoproductie
Social content

Concept en realisatie van de campagne “Je vindt het in de Bieb!”. Om inwoners te informeren over de verrassende kanten van de bibliotheek als plek voor ontmoeting, persoonlijke ontwikkeling en informatie in de wijk gingen medewerkers de straat op om in gesprek te gaan met buurtbewoners van alle Haagse stadsdelen.

“De bibliotheek moet die laagdrempelige en open plek in de buurt zijn waar je ook als jongere graag komt. Waar je altijd een plekje kunt vinden en waar je uitgedaagd wordt.” aldus; wethouder Robert van Asten.

In Bibliotheek Den Haag vind je niet alleen honderdduizenden boeken, maar er worden jaarlijks óók duizenden activiteiten georganiseerd. Om hier meer bekendheid aan te geven startte maandag 1 november een grote publiekscampagne in de stad. Hiermee willen we iedereen in Den Haag laten weten dat er in ieder stadsdeel bibliotheekvestigingen zijn die bijvoorbeeld taallessen, huiswerkbegeleiding, debatten en concerten aanbieden, naast gratis studie- en werkplekken.

De Bieb: Je beste kennis in de buurt
De campagne “Je vindt het in de Bieb!” speelt in op haar veranderde functie als gevolg van de maatschappelijke ontwikkelingen. Waar vroeger de nadruk vooral op het uitlenen van boeken lag, is de bieb tegenwoordig vooral een laagdrempelige plek voor iedereen. Er is ruimte voor alle inwoners om de bibliotheek te ervaren zoals hij of zij dat wil.